zondag 25 december 2011

Last minute Kerstlikeur

In deze tijd van crisis hebben we besloten dit jaar geen kerstkado's onder de kerstboom te leggen. Maar, dit vond ik wel heel erg karig. Om dus toch iets te kunnen schenken zonder daar mijn portemonaie heel erg ver voor open te hoeven trekken ben ik in onze voorraadkast gedoken en vond ik nog van alles waar ik heerlijke traditionele kerst-lekkernijen van heb kunnen maken...

Dit alles tezamen in een zelf versierd eenvoudig mandje, vormt toch een leuk geschenk onder de boom voor de gasten die gaan komen. Voor een persoonlijk kadootje was alleen tijd, energie en liefde nodig. Één van de lekkernijen in het mandje is een kerstlikeur met een verwijzing naar de traditionele christmas cake geworden. Héél eenvoudig samen te stellen en de tijd doet de rest..!

Transparant flesje ongeveer 33 cc. Doe hierin:                      
1 eetlepel witte kandij
1 eetlepel bruine kandij
5 gedroogde cranberry's
7 krenten
7 rozijnen
4 kardemom zaadjes
1 stokje kaneel
1 stokje vanille
1 puntje steranijs
3 kruidnagels
1 plakje mandarijn
1 borrel glaasje notenlikeur
Het flesje verder vullen met wodka en sluiten met bv een kurk.

Prettige kerstdagen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bol.com

Nieuw: Alles voor koken, tafelen en huishouden