maandag 17 oktober 2011

Marmelade voor Irma

Marmelade vindt ik helemaal niks. Maar mijn vrouw vindt ik wel wat en die houdt ook van marmelade (en van mij zegt ze...).

Voor haar en omdat ze dat zegt, dus dit eenvoudige recept voor een (volgens haar) heerlijke marmelade:



Ingrediënten:
Vier sinaasappels (liefst onbespoten, anders schrobben)
Één citroen (idem)
Halve liter sinaasappelsap
Één kilo geleisuiker

Bereiding:
Snijd de (liefst pitloze) sinaasappels en citroen in stukken. Verwijder evt. pitten en kook samen met het sinaasappelsap tot de vruchten zacht zijn.
Doe in de keukenmachine en hak het fruit net zo fijn of grof als je het wilt hebben.
Doe terug in de pan en breng het met de geleisuiker weer aan de kook.
Kook 5 minuten en vul vervolgens in gesteriliseerder glazen potten.
Ikzelf hergebruik daarvoor lege appelmoespotjes van Hak, die ik met een bodempje water 7 minuten in de magnetron zet (zonder deksel).
Deksels er op en gelijk 5 min. op zijn kop zetten (de hete marmelade steriliseert het deksel).

Eet Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bol.com

Nieuw: Alles voor koken, tafelen en huishouden